Prowadząc zarówno oficjalny fanpage miasta, jak i każdy inny, należy zadbać o  to, aby potencjalni fani strony od razu wiedzieli, że są we właściwym miejscu.

Trzeba zadbać o wszystkie podstawowe ustawienia strony, takie jak odpowiednia oprawa graficzna oraz uzupełnienie niezbędnych informacji.

Informacje o instytucji na Facebooku

Powiesz – “to oczywiste”! Masz rację. Jednak wbrew pozorom zdarza się, że informacje zamieszczane na Facebooku nie są na tyle wyraziste, aby odbiorca wiedział, że właśnie trafił na oficjalny fanpage miasta.

Najważniejszymi i najbardziej widocznymi elementami strony na Facebooku są zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle. To od nich zaczynamy!

Powszechnie przyjęło się, że zdjęciem profilowym firmy jest logo, a miasta herb, logo lub flaga. Chodzi o to, aby tzw. awatar był jednocześnie charakterystyczny i czytelny nawet na małych ekranach. Tak by w wyszukiwarce Facebooka od razu było wiadomo, że jest to oficjalne konto miasta.

Zdjęcie w tle powinno być z kolei estetyczne, nie zawierać zbyt dużo tekstu, wyświetlać się dobrze na różnych rozdzielczościach ekranu. Najlepiej sprawdzą się po prostu obrazy z lokalnym pejzażem lub plakat z najważniejszymi wydarzeniami. Aktualnie Facebook wprowadza również możliwość ustawienia filmu jako tło strony.

miasta na facebooku

Oficjalna strona Urzędu Miejskiego miasta Gdańsk na Facebooku

Niezwykle istotnym elementem jest również nazwa strony. Można wstawić jedynie nazwę własną miasta lub regionu, czyli: Wrocław, Warszawa. Można też doprecyzować i napisać np. Miasto Łódź, czy Miasto Opole lub nawet dłużej: Miasto Opole, oficjalna strona.

Nie bez znaczenia dla użytkowników Facebooka pozostaje zakładka Informacje o stronie, w której należy przede wszystkim odnotować, że jest to oficjalna strona miasta na Facebooku, wpisać adres strony WWW urzędu oraz maila do kontaktu. Następnie trzeba sprawdzić poprawność podanego adresu pocztowego urzędu, dzięki któremu zyskamy mapę dojazdu a użytkownikom damy możliwość meldowania się na naszej stronie.

e-commerce

Zakładka „Informacje” na oficjalnym profilu Miasta Gdynia

Tych kilka prostych metod sprawi, że fani miejskiej strony na FB chętnie będą tam zaglądać w oczekiwaniu na ciekawe informacje czy ładne zdjęcia. Mieszkańcy zaangażują się w dyskusję o bieżących sprawach miasta. Turyści będą wspominać miłe chwile i wyrażać tęsknotę za pięknymi miejscami. Fani strony będą mieli poczucie, że ich miasto jest po prostu „fajnym miejscem”. Takim, w którym dobrze się żyje i którym można się szczycić na Facebooku.

Milena Traczyńska

Informacje o instytucji na Facebooku to dopiero wstęp do 6 ZASAD bezpłatnej promocji urzędu, samorządu i regionu na Facebooku. Czytaj dalej:

Bezpłatne metody promocji urzędu, samorządu i regionu na Facebooku


Marketing w urzedzie

więcej o magazynie oraz możliwość prenumeraty na: www.marketingwurzedzie.pl

 

Zachęcamy do kontaktu w sprawie szkoleń z zakresu social media dla urzędów i samorządów

Aby dowiedzieć się więcej o promocji urzędu w internecie, przeczytaj nasze pozostałe artykuły eksperckie:

Dobre praktyki na Twitterze artykułTweetowanie z klasą. Dobre praktyki komunikacji na mikroblogach

 

Marketing w urzędzie: Profesjonalne konto na Twitterze w 5 krokach

 

 

promocja turystyki w aplikacjach mobilnych

Promocja turystyki w aplikacjach mobilnych

 

 

Jak używać hashtagów?

Jak używać hashtagów?