Wroclavia Galeria i Cinema City – ciekawy case jak nie tworzyć stron www 😉

Wroclavia Galeria to nowe centrum handlowe we Wrocławiu.

Jak sami o sobie piszą, Wroclavia Galeria: „to nowe, lifestylowe centrum handlowe mieszczące w samym sercu Wrocławia […] Marki, których nie było dotąd w mieście, flagowe sklepy […] największe grupy odzieżowe […] międzynarodowe, pierwszy we Wrocławiu IMAX […] nowoczesna architektura: przeszklone wejścia i dachy, iluminowane, trójwymiarowe elewacje […].

Generalnie ujmując „naj”.

Zatem wyobraźcie sobie jak zaskakującym jest fakt, że strona internetowa tegoż wyjątkowego giganta została zrobiona w przestarzałym systemie, zachowawczej formie i – co najdziwniejsze – w zaprzeczeniu do strategii sprzedażowej, kluczowego przecież elementu istnienia galerii handlowych.

O co chodzi? Zobaczcie sami.

Wroclavia Galeria – case o budowie www

Wchodzimy na stronę www.wroclavia.pl. Strona jest estetyczna, jednak od tak wielkiego gracza, naprawdę można się było spodziewać czegoś bardziej spektakularnego. Zwłaszcza, że Wroclavia Galeria szczyci się nowoczesną architekturą, zatem mogłaby pochwalić się zdjęciami tejże. Zamiast tego  na stronie wykorzystano typowo reklamowe (i jednocześnie „sztuczne”) zdjęcia. Zmarnowany potencjał.

wroclavia galeria

Powiecie – reklamowa sesja zdjęciowa to nic złego i standard. Dlaczego zatem ta pani wygląda, jakby jednak miała się rozpłakać?

Istotnie zaskakujący uśmiech

tworzenie stron www

Hasła reklamowe głoszą uśmiech, a na stronie nie znajdziemy nawet zaaranżowanych zdjęć zadowolonych klientów. W większości loga, banery i grafiki.

Dla porównania – kilka stron głównych innych marek.

jak robić strony na wordpress case studies jak robić strony na wordpress case studies jak robić strony na wordpress case studies jak robić strony na wordpress case studies

Zobaczcie – aż się prosi, aby na stronę główną wstawić piękne, wielkie i atrakcyjne zdjęcie (lub nawet wizualizację, jak poniżej) budynku galerii, który wygląda tak:

tworzenie stron www wroclaw

fot. wroclavia.pl

Zresztą ani na stronie www ani na stronie Wroclavia Galeria na Facebooku również trudno znaleźć jakiekolwiek zdjęcie całego obiektu po ukończeniu. Nie ma zdjęć z otwarcia ani tłumów wrocławian, o których pisała Gazeta Wrocławska. To też jest ciekawostka, ale nie o Facebooku dzisiaj ;)

Wracajmy do www. Po wejściu na stronę główną widzimy trzy główne kategorie:

  • zakupy
  • restauracje
  • kino

Dwie z nich utrzymują uwagę klienta wewnątrz strony. Kino wyprowadza ruch z galerii, czyli dosłownie pozwala klientowi „wyjść ze sklepu”. Jak? Po prostu. Przekierowuje na stronę www.cinema-city.pl .

pozycjonowanie stron www pozycjonowanie stron www

Wroclavia kino

Według zasad sprzedażowych inna strona niż nasza własna, jeżeli już  zdecydujemy się do takowej linkować, powinna się otworzyć w nowej karcie. Tak, aby każdy, kto jednak zechce do nas wrócić, mógł to zrobić od razu. Lub gdy zamknie tę inną stronę (w tym przypadku stronę www kina) nadal będzie miał otwartą stronę sklepu (Wroclavia).

To ryzykowna sytuacja, ponieważ jeżeli klient wejdzie na stronę kina, ta otwiera mu się w tej samej karcie co wroclavia.pl, zatem nie ma pewności, czy powróci do galerii.  Zwłaszcza, że akurat w tym konkretnym przypadku, Cinema City wyprowadza swój ruch na YouTube. O tyle dobrze, że już do osobnej karty ;)

cinama city wroclavia

 

Przyznacie sami, że to dosyć zabawna sytuacja? Dwa giganty sprzedażowe oddają swoich klientów innym serwisom. A tam na internautów czekają już  inne pokusy i inne zajęcia. Część klientów zapewne nie wróci.

Jeżeli natomiast chcemy sprawdzić, co grają w kinie w Galerii Wroclavia przez telefon, ta próba zakończy się zupełnym niepowodzeniem. Na urządzeniach mobilnych przekierowania na stronę Cinema City nie ma w ogóle. Widnieje jedynie informacja o godzinach otwarcia kina. Czyżby to była zachęta do  osobistego przyjścia do galerii, a tym samym prawdopodobnie na zakupy? ;)

wroclavia

A najbardziej zabawny w tym wszystkim jest fakt, że wpisując w wyszukiwarce hasło „Galeria Wroclavia” znajdziemy artykuły z Gazety Wrocławskiej, podczas gdy sami zainteresowani uplasowali się dopiero na piątym miejscu (dobrze, że w ogóle na pierwszej stronie wyników wyszukiwania) 😉

wroclavia galeria w google

Ot i case nam się trafił lokalnie 😉

 

Skoro czytacie ten tekst, zakładamy,  że znalazł się tam, gdzie powinien – czyli na górze wyszukiwarki Google. Dlatego nie omieszkamy dorzucić kilku słów reklamy o sobie – jeżeli chcecie mieć dobrze wypozycjonowaną i nowoczesną stronę www, możecie się zgłosić do nas 😊  Media & Kreacja KONTAKT

 

Ps. Przeglądając dokładnie omawianą stronę widzimy, jak dużo pracy włożyli autorzy wroclavia.pl w jej stworzenie. Po wpisaniu w wewnętrznej wyszukiwarce portalu hasła „sukienki”, gdzieś daleko, na dole, po banerach sklepowych, pojawiają się zdjęcia realnych produktów. Zatem bardzo wiele treści zostało „ukrytych” w głębi strony. Pytanie tylko, czy klienci będą mieli tyle determinacji, aby do nich dotrzeć? I kolejne pytanie – czy artykuły te faktycznie są w sprzedaży na miejscu?sukienki

← Previous post

Next post →

2 Comments

  1. Bardzo dużo stron www i sklepów jest źle zrobione, źle pozycjonowane – albo i jedno, i drugie. Trochę to smutne, że takie babole oferują często „profesjonalne” firmy czy agencje. Przeciętny człowiek powierza im swój biznes i jednocześnie skazuje na straty…

    • Kinga Rękawiczna

      Jest dokładnie tak, jak piszesz Agnes. A człowiek, który się na tym nie zna, praktycznie nie ma szans tego sprawdzić. Zresztą jest tak w każdej branży, że są tacy, którzy znają się na rzeczy i tacy, którzy tylko udają (albo im się wydaje, że się znają).

Dodaj komentarz