Czy wiesz, że strona na Facebooku może wyglądać inaczej niż dotychczas? Jeżeli najważniejsze dla Twojej działalności są zdjęcia i wydarzenia – możesz je ustawić jako pierwsze, widoczne dla użytkowników. Jeżeli zbiórka pieniędzy – postaw na fundraising! :) Nowe Szablony Układ strony na Facebooku
Nowe Szablony
Układ strony na Facebooku – przykłady
Można dostosować jej wygląd tak, aby na górze wyświetlały się najważniejsze elementy i ustalić kolejność zakładek po lewej stronie.
Do zmiany położenia poszczególnych elementów fanpage`a służy opcja Szablony.
Jak jej użyć i jaki szablon wybrać?
Nowe Szablony
Układ strony na Facebooku
Zmiana szablonu
Aby zmienić szablon, należy wejść w Ustawienia, a następnie w Edytuj stronę. Zobaczymy tam opcję Szablony:
Wybór szablonu
Oprócz kryteriów estetycznych warto wziąć pod uwagę rodzaj prowadzonej działalności. Facebook podpowiada, jak wybrać odpowiedni wzór strony.
Do wyboru mamy szablony takie, jak:
- Standardowy
- Firma
- Obiekty
- Zakupy
- Politycy
- Usługi
- Restauracje i kawiarnie
szukasz informacji o mediach społecznościowych?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Szablon Standardowy
Jest to szablon ustawiony domyślnie. Ma on być odpowiedni dla każdej kategorii strony. Składa się z elementów, które znajdziemy na każdym fanpage`u: przycisków (Lubię to / Nie lubię, Obserwuj, Udostępnij, Zapisz) oraz kart (Strona główna, Posty, Recenzje, Filmy, Zdjęcia, Informacje, Osoby, które to lubią). Prawdopodobnie spełni oczekiwania tych, którzy nie chcą zmieniać znanego im wcześniej układu treści ani wyróżniać żadnego elementu bardziej niż pozostałe.
Szablon Firma
Ten szablon ma ułatwić zarządzanie firmą. Po zastosowaniu go można wyróżnić na przykład oferty pracy i oferty specjalne. Zostanie ukryta karta Wydarzenia, a pojawi się karta Oferty. Warto więc wybrać tę opcję, jeśli chcemy poprzez stronę na Facebooku informować o aktualnych ofertach i promocjach.
Szablon Obiekty
Szablon Obiekty to świetne rozwiązanie, jeśli chcemy ułatwić odbiorcom przybycie do firmy / grupy. Dzięki niemu możemy wyróżnić informacje takie, jak: godziny otwarcia, lokalizacja, nadchodzące wydarzenia. Fani czy klienci będą mogli łatwo dowiedzieć się, jak i kiedy odwiedzić obiekt. Łatwo sprawdzą adres czy numer telefonu. Obecnie, gdy większość użytkowników Facebooka korzysta z aplikacji mobilnej, to bardzo atrakcyjna opcja.
Po ustawieniu tego szablonu głównym przyciskiem na stronie stanie się przycisk Dowiedz się więcej.
Szablon non profit NOWOŚĆ!
Fundraising na Facebooku? Już tak! Szablon non profit dedykowany jest organizacjom non profit, które chcą wyróżnić swoje inicjatywy i umożliwić użytkownikom wpłacanie darowizn. Jako przycisk górny na stronie możemy ustawić Dokonaj zakupu lub przekaż datek.
Szablon Zakupy
Robienie zakupów na Facebooku nie jest już odległą przyszłością. Teraz sklepy mogą wystawiać swoje produkty na fanpage`ach . Tylko szablon Zakupy daje możliwość bezpośredniej sprzedaży przez stronę na Facebooku. Jeśli więc sprzedajemy przez internet, zdecydowanie warto dostosować swój fanpage za pomocą tego wzoru. Gdy go użyjemy, na naszej stronie pojawi się karta Sklep.
Szablon Politycy
Politycy nie od dziś wiedzą, że Facebook to doskonała przestrzeń do autoprezentacji oraz zdobywania wyborców. Im również Facebook wychodzi naprzeciw i proponuje szablon, dzięki któremu łatwiej przedstawią siebie, swoje poglądy i działania. Pozwolą też użytkownikom skontaktować się ze sobą za pomocą jednego przycisku.
Po wyborze tego szablonu przyciskiem podstawowym będzie Wyślij wiadomość, a w miejscu karty Recenzje pojawi się karta Notatki.
Szablon Usługi
Ten szablon spełnia podobną rolę do szablonu Zakupy, z tą różnicą, że jego dostosowanie jest bardziej szczegółowe. Sprawdzi się, jeśli oprócz sprzedaży produktów online, albo zamiast niej, świadczymy usługi przez internet. Przyciskiem głównym staje się Zadzwoń teraz (klient może szybko skontaktować się z nami telefonicznie, jeśli jest zainteresowany naszą usługą). Ukryta zostaje karta Notatki, a widoczne stają się karty: Usługi, Recenzje, Sklep, Oferty.
Szablon Restauracje i kawiarnie
Właścicielom restauracji i kawiarni zależy nie tylko na tworzeniu na Facebooku przestrzeni dla stałych klientów, ale też na zachęcaniu do odwiedzin nowych osób w sposób spontaniczny, np. jeśli ktoś znajduje się w okolicy danego lokalu. Z tego powodu Facebook przygotował dla tego typu firm osobny szablon. Potencjalni klienci natrafią na takim fanpage`u na informacje o menu, godzinach otwarcia oraz lokalizacji. Po zastosowaniu tego szablonu przyciskiem podstawowym stanie się przycisk Zadzwoń teraz, a karta Recenzje zastąpi kartę Notatki.
Nowe Szablony
Układ strony na Facebooku
Szybciej i prościej
Można by stwierdzić, że szablony nie są innowacyjną opcją. Wszystkie proponowane układy strony mogliśmy samodzielnie ustawić już wcześniej. Wymagało to jednak zdecydowanie więcej pracy. Teraz wystarczy kilka kliknięć. Ponadto, dzięki konkretnym kategoriom, łatwiej dobrać odpowiedni układ do rodzaju marki.
Własny układ
Szablony można traktować tylko jako pewne wskazówki. Nie musimy ściśle trzymać się tych układów. Jeżeli chcemy uzyskać niestandardowy wygląd strony, możemy to zrobić w: Ustawienia -> Edytuj stronę. Pod opcją Szablony widnieje opcja Zakładki. W tym miejscu można zmienić kolejność wyświetlania się na stronie głównej konkretnych funkcjonalności (filmy, zdjęcia, informacje, posty, etc.). Część z nich można usunąć: Usługi, Wydarzenia, Sklep, Recenzje, Oferty. Reszta pozostaje nieusuwalna.
Milena Traczyńska
Zainteresował Cię artykuł: Szablony układ strony na Facebooku, czyli jak zmienić układ strony na Facebooku? Możesz go udostępnić!
[social_share style=”square” align=”horizontal” heading_align=”inline” text=”” heading=”” facebook=”1″ twitter=”1″ google_plus=”1″ linkedin=”1″ pinterest=”0″ link=”” /]
Chcesz dowiedzieć się, jak dzięki płatnym oraz bezpłatnym formatom reklamowym zwiększyć liczbę odbiorców swojej strony na Facebooku?
Przeczytaj:
Nowości na Facebooku 2017 – 3 nowe formaty bezpłatnych postów
FACEBOOK SZKOLENIA -> to sukces twojej firmy w mediach społecznościowych
Potrzebujesz szkolenia z korzystania z Facebooka dla promocji swojej marki lub firmy? Napisz do nas! :) Oferujemy zarówno szkolenia otwarte z social media jak i indywidualne konsultacje z Facebooka, Twittera, Instagrama czy Snapchata.
FACEBOOK SZKOLENIA -> to sukces twojej firmy w mediach społecznościowych
Nowa kamera na Facebooku: dobre rozwiązanie czy kopia Snapchata?
szukasz informacji o mediach społecznościowych?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Nowe Szablony Układ strony na Facebooku
Nowe Szablony Układ strony na Facebooku