Czy wiesz, że strona na Facebooku może wyglądać inaczej niż dotychczas? Jeżeli najważniejsze dla Twojej działalności są zdjęcia i wydarzenia – możesz je ustawić jako pierwsze, widoczne dla użytkowników. Jeżeli zbiórka pieniędzy – postaw na fundraising! :) Nowe Szablony Układ strony na Facebooku

Nowe Szablony
Układ strony na Facebooku – przykłady

Można dostosować jej wygląd tak, aby na górze wyświetlały się najważniejsze elementy i ustalić kolejność zakładek po lewej stronie.

Fanpage

PRZYKŁAD: Dla właścicieli kawiarni najważniejsze jest, aby trafili do niej nowi klienci, dlatego na górze strony znajduje się mapa.

Fanpage

PRZYKŁAD: Dla artysty ważny jest wizerunek, zatem na swojej stronie wyróżnia zdjęcia i filmy.

Do zmiany położenia poszczególnych elementów fanpage`a służy opcja Szablony.

Jak jej użyć i jaki szablon wybrać?

Nowe Szablony
Układ strony na Facebooku

Zmiana szablonu

Aby zmienić szablon, należy wejść w Ustawienia, a następnie w Edytuj stronę. Zobaczymy tam opcję Szablony:

Szablony

W zakładce Edytuj stronę możemy sprawdzić swój aktualny szablon, a także zmienić go na inny.

Wybór szablonu

Oprócz kryteriów estetycznych warto wziąć pod uwagę rodzaj prowadzonej działalności. Facebook podpowiada, jak wybrać odpowiedni wzór strony.

Do wyboru mamy szablony takie, jak:

  • Standardowy
  • Firma
  • Obiekty
  • Zakupy
  • Politycy
  • Usługi
  • Restauracje i kawiarnie

szukasz informacji o mediach społecznościowych?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

 

Szablon Standardowy

Jest to szablon ustawiony domyślnie. Ma on być odpowiedni dla każdej kategorii strony. Składa się z elementów, które znajdziemy na każdym fanpage`u: przycisków (Lubię toNie lubię, Obserwuj, Udostępnij, Zapisz) oraz kart (Strona główna, Posty, Recenzje, Filmy, Zdjęcia, Informacje, Osoby, które to lubią). Prawdopodobnie spełni oczekiwania tych, którzy nie chcą zmieniać znanego im wcześniej układu treści ani wyróżniać żadnego elementu bardziej niż pozostałe.

Szablon Standardowy

Szablon Standardowy jest odpowiedni dla każdej strony.

Szablon Firma

Ten szablon ma ułatwić zarządzanie firmą. Po zastosowaniu go można wyróżnić na przykład oferty pracy i oferty specjalne. Zostanie ukryta karta Wydarzenia, a pojawi się karta Oferty. Warto więc wybrać tę opcję, jeśli chcemy poprzez stronę na Facebooku informować o aktualnych ofertach i promocjach.

Szablon Firma

Szablon Firma może ułatwić informowanie o aktualnych ofertach i promocjach.

Szablon Obiekty

Szablon Obiekty to świetne rozwiązanie, jeśli chcemy ułatwić odbiorcom przybycie do firmy / grupy. Dzięki niemu możemy wyróżnić  informacje takie, jak: godziny otwarcia, lokalizacja, nadchodzące wydarzenia. Fani czy klienci będą mogli łatwo dowiedzieć się, jak i kiedy odwiedzić obiekt. Łatwo sprawdzą adres czy numer telefonu. Obecnie, gdy większość użytkowników Facebooka korzysta z aplikacji mobilnej, to bardzo atrakcyjna opcja.

Po ustawieniu tego szablonu głównym przyciskiem na stronie stanie się przycisk Dowiedz się więcej.

Szablon Obiekty

Szablon Obiekty ułatwia dojazd do firmy oraz przepływ informacji, np. o nadchodzących wydarzeniach.

Szablon non profit  NOWOŚĆ!

Fundraising na Facebooku? Już tak! Szablon non profit dedykowany jest organizacjom non profit, które chcą wyróżnić swoje inicjatywy i umożliwić użytkownikom wpłacanie darowizn. Jako przycisk górny na stronie możemy ustawić Dokonaj zakupu lub przekaż datek.

Szablon non profit

Szablon non profit umożliwia zbieranie datków przez organizacje.

Szablon Zakupy

Robienie zakupów na Facebooku nie jest już odległą przyszłością. Teraz sklepy mogą wystawiać swoje produkty na fanpage`ach . Tylko szablon Zakupy daje możliwość bezpośredniej sprzedaży przez stronę na Facebooku. Jeśli więc sprzedajemy przez internet, zdecydowanie warto dostosować swój fanpage za pomocą tego wzoru. Gdy go użyjemy, na naszej stronie pojawi się karta Sklep.

Szablon Zakupy

Szablon Zakupy umożliwia prezentację produktów oraz sprzedaż przez fanpage.

Szablon Politycy

Politycy nie od dziś wiedzą, że Facebook to doskonała przestrzeń do autoprezentacji oraz zdobywania wyborców. Im również Facebook wychodzi naprzeciw i proponuje szablon, dzięki któremu łatwiej przedstawią siebie, swoje poglądy i działania. Pozwolą też użytkownikom skontaktować się ze sobą za pomocą jednego przycisku.

Po wyborze tego szablonu przyciskiem podstawowym będzie Wyślij wiadomość, a w miejscu karty Recenzje pojawi się karta Notatki.

Szablon Politycy

Szablon Politycy pozwala na łatwiejsze zaprezentowanie siebie oraz kontakt z wyborcami.

Szablon Usługi

 

Ten szablon spełnia podobną rolę do szablonu Zakupy, z tą różnicą, że jego dostosowanie jest bardziej szczegółowe. Sprawdzi się, jeśli oprócz sprzedaży produktów online, albo zamiast niej, świadczymy usługi przez internet. Przyciskiem głównym staje się Zadzwoń teraz (klient może szybko skontaktować się z nami telefonicznie, jeśli jest zainteresowany naszą usługą). Ukryta zostaje karta Notatki, a widoczne stają się karty: Usługi, Recenzje, Sklep, Oferty.

szablony układ strony na Facebooku

Szablon Usługi usprawnia kontakt pomiędzy usługodawcą a osobą zainteresowaną daną ofertą.

Szablon Restauracje i kawiarnie

Właścicielom restauracji i kawiarni zależy nie tylko na tworzeniu na Facebooku przestrzeni dla stałych klientów, ale też na zachęcaniu do odwiedzin nowych osób w sposób spontaniczny, np. jeśli ktoś znajduje się w okolicy danego lokalu. Z tego powodu Facebook przygotował dla tego typu firm osobny szablon. Potencjalni klienci natrafią na takim fanpage`u na informacje o menu, godzinach otwarcia oraz lokalizacji. Po zastosowaniu tego szablonu przyciskiem podstawowym stanie się przycisk Zadzwoń teraz, a karta Recenzje zastąpi kartę Notatki.

Szablon Restauracje i kawiarnie

Szablon Restauracje i kawiarnie pozwala informować o ofertach i promocjach stałych klientów, a także prezentować lokal osobom, które nigdy przedtem go nie odwiedziły.

Nowe Szablony
Układ strony na Facebooku

Szybciej i prościej

Można by stwierdzić, że szablony nie są innowacyjną opcją. Wszystkie proponowane układy strony mogliśmy samodzielnie ustawić już wcześniej. Wymagało to jednak zdecydowanie więcej pracy. Teraz wystarczy kilka kliknięć. Ponadto, dzięki konkretnym kategoriom, łatwiej dobrać odpowiedni układ do rodzaju marki.

Własny układ

Szablony można traktować tylko jako pewne wskazówki. Nie musimy ściśle trzymać się tych układów. Jeżeli chcemy uzyskać niestandardowy wygląd strony, możemy to zrobić w: Ustawienia -> Edytuj stronę. Pod opcją Szablony widnieje opcja Zakładki. W tym miejscu można zmienić kolejność wyświetlania się na stronie głównej konkretnych funkcjonalności (filmy, zdjęcia, informacje, posty, etc.). Część z nich można usunąć: Usługi, Wydarzenia, Sklep, Recenzje, Oferty. Reszta pozostaje nieusuwalna.

Układ strony

Część zakładek możemy wyłączyć ze swojej strony. Możemy też, przeciągając nazwy kart, zmienić ich kolejność.

Milena Traczyńska

 

Zainteresował Cię artykuł: Szablony układ strony na Facebooku, czyli jak zmienić układ strony na Facebooku? Możesz go udostępnić!

[social_share style=”square” align=”horizontal” heading_align=”inline” text=”” heading=”” facebook=”1″ twitter=”1″ google_plus=”1″ linkedin=”1″ pinterest=”0″ link=”” /]

 

Chcesz dowiedzieć się, jak dzięki płatnym oraz bezpłatnym formatom reklamowym zwiększyć liczbę odbiorców swojej strony na Facebooku?

Przeczytaj:

Nowości na Facebooku 2017 Nowości na Facebooku 2017 – 3 nowe formaty bezpłatnych postów

 

 

FACEBOOK SZKOLENIA -> to sukces twojej firmy w mediach społecznościowych

Potrzebujesz szkolenia z korzystania z Facebooka dla promocji swojej marki lub firmy? Napisz do nas! :) Oferujemy zarówno szkolenia otwarte z social media jak i indywidualne konsultacje z Facebooka, Twittera, Instagrama czy Snapchata.

szkolenia facebook wrocław

FACEBOOK SZKOLENIA -> to sukces twojej firmy w mediach społecznościowych

 

Nowa kamera na Facebooku

Nowa kamera na Facebooku: dobre rozwiązanie czy kopia Snapchata?

szukasz informacji o mediach społecznościowych?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

 

Nowe Szablony Układ strony na Facebooku
Nowe Szablony Układ strony na Facebooku