Selfie z minionkiem lub innym zabawnym efektem na Facebooku? Teraz to możliwe. Gigant mediów społecznościowych wprowadził nową funkcję. Dzięki niej możemy zrobić zdjęcie lub nagrać film z różnymi, udziwniającymi filtrami. Ta zmiana nie jest niczym nowym dla tych użytkowników, którzy korzystali ze Snapchata.

Wcześniej Facebook (i Messenger), Instagram oraz Snapchat funkcjonowały jako aplikacje oferujące odmienne możliwości komunikacji. Na Facebooku publikowaliśmy posty, na Messengerze pisaliśmy prywatne wiadomości, Instagram był aplikacją dla miłośników fotografii, a Snapchat pozwalał robić krótkie, znikające po 10 sekundach foto- i wideorelacje.

Mark Zuckerberg, założyciel i szef Facebooka, postanowił jednak zagarnąć użytkowników konkurencji. Odkupił Instagram, nie udało mu się natomiast przejąć Snapchata. Wprowadził więc rozwiązania tego serwisu do swoich aplikacji.

Na Instagramie oraz na Messengerze szybko pojawiły się „stories” – krótkie zdjęcia lub wideo widoczne dla znajomych u góry ekranu. Użytkownicy słusznie nazywali te funkcje „Snapchatem na Instagramie” i „Snapchatem na Facebooku”.

Nowa kamera na Facebooku to efekty kojarzone ze Snapchatem

 

„Stories” nie wystarczyły Zuckerbergowi. Na początku kwietnia dla użytkowników Facebooka udostępniono nową funkcję kamery. Uruchamiamy ją, przesuwając ekran w lewo, gdy znajdujemy się na stronie głównej aplikacji.

Najważniejsza opcja to efekty. Na twarz fotografowanej osoby można nanieść filtr w czasie rzeczywistym. Materiały znikają po 24 godzinach i możemy opublikować je na tablicy, w sekcji „stories” lub wysłać znajomym prywatnie, zupełnie jak w Snapchacie.

Opcji jest o wiele więcej niż dodanie najbardziej popularnych wąsów. Zuckerberg idzie dalej i współpracuje z różnymi markami, by tworzyć maski nawiązujące do nadchodzących premier filmowych, takich jak Gru, Dru i Minionki czy Power Rangers. 

Nowa kamera na Facebooku

Nowa kamera na Facebooku daje możliwość wykonania „selfika z Minionkiem” lub przemienienia się w Power Rangersa

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Nasza opinia:

Trudno nie zadać sobie pytania: czy to dobry krok i czy ludzie potrzebują „Snapchata na Facebooku”?

Każdy użytkownik może wysunąć przynajmniej jeden mocny argument za lub przeciw.

Za nową kamerą i stories przemawia fakt, że to jedna aplikacja mniej na
kciuk tak fbsmartfonie czy tablecie. Korzystając z Facebooka, Instagrama i Snapchata, często publikujemy te same materiały we wszystkich miejscach. Wysyłamy je tym samym znajomym. Zarówno publikujący, jak odbiorcy mogą być znużeni wszechobecnością jednego zdjęcia. Skoro można więc przesłać krótką relację na jednym portalu, to wydaje się mieć to więcej sensu.

Facebook Story

Teraz „Stories” znajdują się już na głównym timeline Facebooka w wersji mobilnej, a nie – jak wcześniej – tylko na Messengerze

kciuk tak fbPoza tym, dla użytkowników Windows Phone i Windows 10 Mobile nowa kamera na Facebooku i stories to atrakcyjna alternatywa. Snapchat wciąż nie zaopatrzył sklepu Microsoft w oficjalną, działającą aplikację.

kciuk nieZ drugiej strony zniechęcająca  jest świadomość, że Zuckerberg bez skrępowania skopiował czyjś pomysł. Bardzo możliwe, że część stałych użytkowników Snapchata obruszy się taką praktyką i nie będzie korzystać z nowych funkcji.

Dodatkowo taka praktyka Facebooka wprowadza zamęt i zaprzecza kciuk niepierwotnemu przeznaczeniu innych aplikacji.

Milena Traczyńska

 

FACEBOOK SZKOLENIA -> to sukces twojej firmy w mediach społecznościowych

Potrzebujesz szkolenia z korzystania z Facebooka dla promocji swojej marki lub firmy? Napisz do nas! :) Oferujemy zarówno szkolenia otwarte z social media jak i indywidualne konsultacje z Facebooka, Twittera, Instagrama czy Snapchata.

szkolenia facebook wrocław

FACEBOOK SZKOLENIA -> to sukces twojej firmy w mediach społecznościowych

Chcesz wiedzieć więcej o promocji w internecie? Przeczytaj nasz artykuł ekspercki:

Jak używać hashtagów?

Jak używać hashtagów?

 

 

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA