Nowości na Facebooku 2017 – mamy dobre wiadomości! :)

Świetna wiadomość dla wszystkich, którzy chcą zaangażować odbiorców swojego fanpage`a nowymi sposobami, nie sięgając przy tym do portfela. Z początkiem 2017 roku Facebook wprowadził trzy nowe formaty postów, które możemy z stosować – uwaga – za darmo!

 

Ułatwiony dostęp do narzędzi promocyjnych 

Nowe formaty są bezpośrednio związane ze zmianami widoku „walla” widocznymi z poziomu administratora strony na Facebooku.

O ile opcje takie, jak „Udostępnij zdjęcie lub film”, „Utwórz wydarzenie” czy „Napisz notatkę” były dostępne już wcześniej. Dziś przyjrzyjmy się pozostałym, które pojawiły się niedawno.

Pod polem tekstowym przeznaczonym na nowy post zobaczymy teraz nowe okienka („kafelki”). Pozwalają bezpośrednio i intuicyjnie tworzyć posty angażujące w różnych formatach.

 

Nowości na Facebooku 2017

będzie łatwiej o kontakt osobisty :)

  • zadzwoń teraz
  • kontakt na czacie
  • mapa z dojazdem

Nowe formaty reklamowe na Facebooku

Zadzwoń teraz

Ten format to pierwsza z najważniejszych nowości na Facebooku 2017, dająca możliwość do tak zwanego „wezwania do działania”.

Jeśli w informacjach o stronie podaliśmy numer telefonu, to możemy utworzyć post, dzięki któremu użytkownik urządzenia mobilnego będzie miał możliwość skontaktowania się z firmą telefonicznie za pomocą jednego przycisku.

Wystarczy, że klikniemy na okienko „Zachęć do dzwonienia”. Przejdziemy wtedy do projektu:

Nowe formaty reklamowe na Facebooku

Możemy tu edytować grafikę, nagłówek i treść, najeżdżając na nie kursorem. Istnieje zatem możliwość pełnego dostosowania wyglądu naszego postu, tak aby budził zaangażowanie.

WSKAZÓWKA: Ta opcja może być przydatna, gdy odbiorca chce się szybko i bezpośrednio skontaktować z firmą. Zamiast szukać numeru telefonu w informacjach podanych na naszej stronie, może kliknąć „Zadzwoń teraz”.

 

Wyślij wiadomość

Ten przycisk umiejscowiony pod postem otwiera użytkownikowi okno konwersacji z firmą, czyli „czat”.

Dając odbiorcy możliwość szybkiego skontaktowania się z nami, zachęcamy go do takiej formy aktywności. Tak, jak w przypadku opcji „Zadzwoń teraz”, możemy dostosować wygląd postu, klikając na jego poszczególne elementy:

Nowe formaty reklamowe na Facebooku

WSKAZÓWKA: W ten sposób pokazujemy, że jesteśmy otwarci na szybki kontakt poprzez Messengera. Można do takiego posta dodać krótki, zachęcający tekst, np. „Masz pytanie? Napisz do nas!”.

 

Jak dojechać

Czyli Mapa Google z nawigacją.

Warto podać na swojej facebookowej stronie adres firmy. Możemy wtedy skorzystać z kolejnego ciekawego (i darmowego) formatu – postu z przyciskiem „Jak dojechać”. Po jego kliknięciu użytkownikowi wyświetli się mapa z zaznaczoną lokalizacją firmy, a także ze wskazówkami dojazdu w aplikacji Google Maps.

Opublikowanie takiego postu to znów tylko jedno kliknięcie, po którym możemy dostosować różne komponenty:

Nowości na Facebooku 2017

WSKAZÓWKA:  Opcja ta może przydać się klientowi, który ma problem z dotarciem do naszej lokalizacji. Na przykład wtedy, gdy organizujemy wydarzenie poza stałą siedzibą.

 

Po jednej czy dwóch próbach przekonamy się, że używanie nowych narzędzi jest dosyć łatwe.  Warto z nich skorzystać, ponieważ – pomimo że są darmowe – wyglądają na fanpage`u atrakcyjnie i usprawnią kontakt z Waszą firmą.

Jeżeli jednak zapragniecie zwiększyć zasięgi swoich treści za pomocą reklamy – bez obaw. Tak jak większość postów na FB, również te wyżej opisane, można promować za pomocą przycisku „Promuj post” lub poprzez Menadżera Reklam i Power Editor.

Milena Traczyńska

Zainteresował Cię artykuł Nowości na Facebooku 2017  – 3 nowe formaty bezpłatnych postów ? Możesz go udostępnić!

 

Powiązane artykuły:
Reklama na Facebooku

Zmiany na Facebooku 2017  cz.2 – narzędzia płatne

 

 

A jeżeli potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub szkolenia z obsługi Facebooka -> zachęcamy do kontaktu

szkolenia facebook wrocław

Szkolenie Facebook i Szkolenia Social Media