HARMONOGRAM SZKOLENIA
9:00 – 10:30
BLOK 1.
STRONA WWW URZĘDU W 2018 R. – CO MUSISZ WIEDZIEĆ I CO POWINIENEŚ ZMIENIĆ ORAZ JAKIE ROZWIĄZANIA WARTO ROZWAŻYĆ
- Jakim celom najczęściej służy strona WWW urzędu, a jakim powinna służyć;
- Dlaczego polskie urzędy obawiają się interaktywnych witryn;
- Jaki rodzaj ułatwień dla mieszkańca/ turysty/ inwestora/ obcokrajowca / niepełnosprawnego/ seniora warto wprowadzić na stronie WWW urzędu w 2018 r. (pakiet standardowych rozwiązań);
- Po co, za pomocą jakich narzędzi i czy w ogóle śledzić statystyki urzędowego serwisu;
- Przystosowanie serwisu WWW gminy do urządzeń mobilnych – czy to już konieczność;
- W jaki sposób redagować treści przystępne dla każdego użytkownika miejskich portali – obywatela, klienta, wyborcy;
- Gadżety, widgety i inne narzędzia służące do uatrakcyjnienia strony WWW miasta (wirtualne spacery itp.);
- Najczęściej popełniane błędy w urzędowych serwisach WWW – jak ich uniknąć.
10:30 – 10:45
PRZERWA
10:45 – 13:00
BLOK 2.
OBECNOŚĆ MIASTA NA FACEBOOKU – KONIECZNOŚĆ CZY EKSTRAWAGANCJA?
- Po co urzędowi Facebook;
- Jakie cele może realizować miejski fanpage i czy łączenie tych celów się opłaca;
- Jakie treści publikować na profilu miasta oraz w jaki sposób tworzyć przekaz do różnych grup odbiorców;
- Po co urzędowi fani i jak ich skutecznie gromadzić;
- Jak prowadzić „politykę sukcesu” na Facebooku;
- W jaki sposób urząd powinien rozmawiać z mieszkańcami, turystami i wyborcami w social mediach;
- Czy warto prowadzić otwartą politykę i zbierać opinie osób, które odwiedziły nasz profil;
- Bezpieczne tematy, czyli jak unikać internetowego hejtu i planować posty na miejskim fanpage’u (również w weekendy);
- Bezpłatne metody promocji urzędu, samorządu i regionu na Facebooku;
- Najczęściej popełniane błędy przez administratorów miejskich fanpage’ów.
Warsztat: specjalista ds. promocji w urzędzie w 2018
Szkolenie poprowadzi Kinga Rękawiczna, ekspertka z zakresu mediów społecznościowych i promocji wizerunku instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych oraz osób publicznych.
BLOK 3.
JAK SKUTECZNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ Z MIESZKAŃCAMI W 2018 R.
- Jak dostosować przekaz do grupy odbiorców i kontekstu sytuacyjnego wykorzystując różne kanały komunikacji – kiedy przekazywać informacje online, a kiedy drukować ulotkę; kiedy organizować spotkania otwarte dla mieszkańców i czy warto transmitować je na żywo w mediach społecznościowych;
- Z jakich narzędzi komunikacji najlepiej skorzystać w sytuacjach kryzysowych – jak ustanowić procedurę weryfikacji informacji, publikacji oraz zarządzać wrażliwymi danymi;
- Czy media społecznościowe rzeczywiście dominują, a materiały drukowane są coraz mniej atrakcyjne i popularne;
- Jak rozmawiać z mieszkańcami w roku wyborczym.
13:00 – 13:30
LUNCH
13:30 – 15:00
BLOK 4.
INTUICYJNE APLIKACJE I BEZPŁATNE PROGRAMY, KTÓRE UŁATWIĄ PRACĘ WYDZIAŁU PROMOCJI I WZMOCNIĄ PRZEKAZ
- Jak samodzielnie przygotować ładną grafikę – darmowe i proste narzędzia do tworzenia grafik (z przeznaczeniem do mediów społecznościowych i pod DTP);
- Skąd brać bezpłatne zdjęcia – rodzaje licencji na korzystanie z banków zdjęć;
- Gdzie szukać emotikonek – banki bezpłatnych ikon i infografik;
- Jak tworzyć proste landing page;
- Jak szybko i łatwo edytować filmy (darmowe aplikacje);
- Do czego służą gify i jak je zrobić;
- Zdjęcia w 360° na miejskim fanpage’u – jak je zrobić efektownie.
BLOK 5.
POPRAWNOŚĆ W PRAKTYCE, CZYLI O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ PODEJMUJĄC DZIAŁANIA PROMOCYJNE?
- Nowelizacja RODO – wyzwanie dla miejskich wydziałów promocji w 2018 r. Jak przygotować się do nowych regulacji dot. ochrony danych osobowych;
- Co warto wiedzieć o prawie autorskim w 2018 r.;
- Narzędzia ochrony wizerunku w mediach społecznościowych w 2018 r.;
- Rodzaje licencji na wykorzystywanie treści i grafik z sieci;
- O czym należy pamiętać w kontekście obecności urzędu na Facebooku (zasady tworzenia regulaminów, zasady korzystania z płatnego konta reklamowego itp.).
15:00 – 15:20
Warsztat: specjalista ds. promocji w urzędzie w 2018
Warszawa 26.01.2018 r.
Cena:
599 zł netto + 23% VAT
Rabaty:
– 5% przy zgłoszeniu 2 i 3 osób
– 10% przy zgłoszeniu powyżej 3 osób
Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z fakturą pro forma zostaną wysłane na adres email podany w formularzu zamówienia.
Cena uczestnictwa w szkoleniu obejmuje materiały szkoleniowe oraz lunch.
Aby się zapisać na Warsztat: specjalista ds. promocji w urzędzie w 2018 kliknij TUTAJ
Jeżeli już dziś chcesz przeczytać, jak profesjonalnie prowadzić stronę na Facebooku swojej instytucji, możesz przeczytać: