SZKOLENIE DLA URZĘDÓW I SAMORZĄDÓW / Dolny Śląsk
Szkolenie: Twitter – mniej znaczy więcej
Cykl: Social media bez tajemnic
Cel szkolenia
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za promocję firm oraz instytucji publicznych, a także do każdego, kto chce bliżej poznać możliwości portalu Twitter. Uczestnicy poznają narzędzia Twittera, korzyści z posiadania na nim konta oraz sposoby na pozyskiwanie informacji za jego pomocą. Dowiadują się, jak skutecznie komunikować się na Twitterze i jakich metod unikać.
Sposób prowadzenia szkolenia: praktyczne warsztaty z komputerami
Czas trwania szkolenia: 8 godzin
Termin i miejsce szkolenia: do ustalenia (siedziba zleceniodawcy lub biuro Media & Kreacja we Wrocławiu)
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I. Wstęp
- Co to są media społecznościowe?
- Czym są mikroblogi?
- Czym interesują się użytkownicy Twittera?
- Jakich treści szukać na Twitterze?
- Wyjaśnienie podstawowych pojęć dla administratora konta
Moduł II. Tworzenie i konfiguracja konta
- Tworzenie i konfiguracja profilu firmowego na Twitterze
- Jak wybrać dobrą nazwę profilu na Twitterze?
- Poprawna konfiguracja i design
- Ustawienia i opcje strony firmowej
- Które elementy można modyfikować, a które pozostaną stałe?
Moduł III. Tworzenie treści i komunikacja z użytkownikami
- Reguły tworzenia wpisów (#, @, skróty)
- Styl komunikacji na Twitterze
- Publikacja różnych wpisów: tweetów, linków, zdjęć, filmów
- Skąd brać darmową grafikę?
- Jak szukać odbiorców treści?
- Obserwowani użytkownicy
- Listy kontaktów na Twitterze
- Monitoring treści
- Re-tweety i wymiana treści
- Hashtagi – cud komunikacji
Moduł IV. Promocja – narzędzia bezpłatne i aplikacje mobilne
- Integracja strony firmowej na Twitterze ze stroną www oraz platformami społecznościowymi
- Aplikacje mobilne do zarządzania profilami, publikacjami i wyszukiwaniem
- Wybrane aplikacje urozmaicające korzystanie z Twittera
- Teleportowanie z Periscope
- Treści w czasie rzeczywistym
Moduł V. Reklama – narzędzia płatne
- Podstawy systemu reklamowego
- Tworzenie sponsorowanego tweeta
- Dobór odbiorców reklam i metody kierowania reklam
- Koszty i rozliczenia
- System raportowania
Moduł VI. Budowanie wizerunku – strategia
- Kto i jak ma reprezentować firmę na Twitterze?
- Grupa docelowa
- Wiadomości bezpośrednie
- Cytaty i wzmianki
- Newsjacking (real-time marketing)
- Akcje specjalne
- Pomysły na komunikację z użytkownikami Twittera
- Złe praktyki na Twitterze
Moduł VII. Pozycjonowanie przez Twittera
- Pozycjonowanie strony firmowej www dzięki stronie na Twitterze
- Hashtagi
- Wpisy pozycjonujące
Moduł VIII. Zakończenie
- Case studies popularnych użytkowników Twittera
- Politycy na Twitterze: Barack Obama i Radosław Sikorski
- Statystyki i zasięg Twittera
- Pytania z sali
Koszt szkolenia: 599 zł netto / jeden uczestnik
Cena obejmuje: szkolenie, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia kursu oraz godzinę indywidualnej konsultacji po szkoleniu (telefonicznie lub na Skype).
Trener: Kinga Rękawiczna od 8 lat pracuje w mediach społecznościowych dla promocji wizerunku publicznych instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych oraz osób publicznych w mediach społecznościowych i w Internecie. Autorka artykułów eksperckich magazynu Marketing w urzędzie o wykorzystaniu Facebooka oraz Internetu dla nowoczesnej komunikacji z mieszkańcami, turystami i wyborcami. Doświadczenie w promocji miast zdobywała m.in. w Biurze Prasowym Prezydenta Wrocławia przy kampaniach miejskich prowadzonych w social mediach, szczególnie na portalu Facebook.
Dziennikarka POLSKA PRESS: Dziennik Polska The Times i Gazety Wrocławskiej: działy Kultura i Miejski, wydawca Internetu i specjalistka od promocji wydawnictw w mediach społecznościowych. Aktualnie szefowa Agencji Szkoleniowej i Public Relations Media & Kreacja dla kreowania wizerunku w mediach tradycyjnych, społecznościowych i w Internecie.
Z zamiłowania dba o czystość mowy w języku mówionym i pisanym oraz o zasady savoir vivre – nie tylko w sytuacjach biznesowych.