SZKOLENIE DLA URZĘDÓW I SAMORZĄDÓW / Dolny Śląsk

Szkolenie: Twitter – mniej znaczy więcej

Cykl: Social media bez tajemnic

Cel szkolenia

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za promocję firm oraz instytucji publicznych, a także do każdego, kto chce bliżej poznać możliwości portalu Twitter. Uczestnicy poznają narzędzia Twittera, korzyści z posiadania na nim konta oraz sposoby na pozyskiwanie informacji za jego pomocą. Dowiadują się, jak skutecznie komunikować się na Twitterze i jakich metod unikać.

Sposób prowadzenia szkolenia: praktyczne warsztaty z komputerami

Czas trwania szkolenia: 8 godzin

Termin i miejsce szkolenia: do ustalenia (siedziba zleceniodawcy lub biuro Media & Kreacja we Wrocławiu)

PROGRAM SZKOLENIA

Moduł I. Wstęp

  • Co to są media społecznościowe?
  • Czym są mikroblogi?
  • Czym interesują się użytkownicy Twittera?
  • Jakich treści szukać na Twitterze?
  • Wyjaśnienie podstawowych pojęć dla administratora konta

Moduł II. Tworzenie i konfiguracja konta

  • Tworzenie i konfiguracja profilu firmowego na Twitterze
  • Jak wybrać dobrą nazwę profilu na Twitterze?
  • Poprawna konfiguracja i design
  • Ustawienia i opcje strony firmowej
  • Które elementy można modyfikować, a które pozostaną stałe?

Moduł III. Tworzenie treści i komunikacja  z użytkownikami

  • Reguły tworzenia wpisów (#, @, skróty)
  • Styl komunikacji na Twitterze
  • Publikacja różnych wpisów: tweetów, linków, zdjęć, filmów
  • Skąd brać darmową grafikę?
  • Jak szukać odbiorców treści?
  • Obserwowani użytkownicy
  • Listy kontaktów na Twitterze
  • Monitoring treści
  • Re-tweety i wymiana treści
  • Hashtagi – cud komunikacji

Moduł IV. Promocja – narzędzia bezpłatne i aplikacje mobilne

  • Integracja strony firmowej na Twitterze ze stroną www oraz platformami społecznościowymi
  • Aplikacje mobilne do zarządzania profilami, publikacjami i wyszukiwaniem
  • Wybrane aplikacje urozmaicające korzystanie z Twittera
  • Teleportowanie z Periscope
  • Treści w czasie rzeczywistym

Moduł V. Reklama – narzędzia płatne

  • Podstawy systemu reklamowego
  • Tworzenie sponsorowanego tweeta
  • Dobór odbiorców reklam i metody kierowania reklam
  • Koszty i rozliczenia
  • System raportowania

Moduł VI. Budowanie wizerunku – strategia

  • Kto i jak ma reprezentować firmę na Twitterze?
  • Grupa docelowa
  • Wiadomości bezpośrednie
  • Cytaty i wzmianki
  • Newsjacking (real-time marketing)
  • Akcje specjalne
  • Pomysły na komunikację z użytkownikami Twittera
  • Złe praktyki na Twitterze

Moduł VII. Pozycjonowanie przez Twittera

  • Pozycjonowanie strony firmowej www dzięki stronie na Twitterze
  • Hashtagi
  • Wpisy pozycjonujące

Moduł VIII. Zakończenie

  • Case studies popularnych użytkowników Twittera
  • Politycy na Twitterze: Barack Obama i Radosław Sikorski
  • Statystyki i zasięg Twittera
  • Pytania z sali

 

Koszt szkolenia: 599 zł netto / jeden uczestnik

Cena obejmuje: szkolenie, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia kursu oraz godzinę indywidualnej konsultacji po szkoleniu (telefonicznie lub  na Skype).

TrenerKinga Rękawiczna od 8 lat pracuje w mediach społecznościowych dla promocji wizerunku publicznych instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych oraz osób publicznych w mediach społecznościowych i w Internecie. Autorka artykułów eksperckich magazynu Marketing w urzędzie o wykorzystaniu Facebooka oraz Internetu dla nowoczesnej komunikacji z mieszkańcami, turystami i wyborcami. Doświadczenie w promocji miast zdobywała m.in. w Biurze Prasowym Prezydenta Wrocławia przy kampaniach miejskich prowadzonych w social mediach, szczególnie na portalu Facebook.

Dziennikarka POLSKA PRESS: Dziennik Polska The Times i Gazety Wrocławskiej: działy Kultura i Miejski, wydawca Internetu i specjalistka od promocji wydawnictw w mediach społecznościowych. Aktualnie szefowa Agencji Szkoleniowej i Public Relations Media & Kreacja dla kreowania wizerunku w mediach tradycyjnych, społecznościowych i w Internecie.
Z zamiłowania dba o czystość mowy w języku mówionym i pisanym oraz o zasady savoir vivre – nie tylko w sytuacjach biznesowych.