Reklama na Facebooku to nadal dla wielu osób temat szeroki i zaawansowany. Facebook spieszy jednak z pomocą, wprowadzając ułatwienia dla swoich użytkowników. Jedną z najnowszych opcji na jest możliwość intuicyjnego reklamowania firmy bezpośrednio z poziomu fanpage`a.

To dobra wiadomość wszystkich, którzy do tej pory unikali bardziej zaawansowanych narzędzi do zarządzania kampaniami reklamowymi, czyli Menedżera Reklam na Facebooku czy Power Editora.

 

Reklama na Facebooku z poziomu strony (fanpage’a)

Od niedawna pod miejscem, w którym wpisujemy treść (status), pojawiły się kolorowe kafelki z propozycjami postów. Wśród nich znalazła się opcja „Reklamuj swoją firmę”.

Nowości na Fb - Reklamuj swoją firmę

Jej kliknięcie rozwija listę pięciu operacji promocyjnych, jakie możemy wykonać bezpośrednio z poziomu fanpage`a:

Reklamuj swoją firmę - Fb 2017

Wybranie danego wariantu otwiera okno ustawień kampanii. Możemy ją dostosować pod względami takimi, jak:

  • nagłówek
  • tekst
  • grafika
  • grupa odbiorców (płeć, wiek, lokalizacje, zainteresowania)
  • budżet i czas trwania
  • waluta

Do tego po prawej stronie mamy podgląd postu, który chcemy wypromować:

Reklama na Fb

WSKAZÓWKA: Zanim zaczniemy promować stronę, korzystając z opisanych możliwości, powinniśmy określić cel kampanii. Każdy rodzaj reklamy różni się bowiem pod względem tego, co chcemy przez nią osiągnąć. 

UWAGA! Nie zdziwcie się, jeśli po stworzeniu w ten sposób reklamy nie zobaczycie jej na swoim fanpage`u. Nie będzie tam widoczna, ale oczywiście będzie docierać do ustalonej grupy odbiorców.

Reklama na Facebooku – nowe ustawienia

To, że reklama ruszyła, będzie widoczne w dwóch miejscach:

  1. Gdy klikniemy na kafelek „Reklamuj swoją firmę”, zobaczymy, że wybrana wcześniej opcja podświetla się na zielono („Aktywna”)

Facebook Szkolenia

Może też wyświetlić się to w ten sposób:

Reklama na Facebooku Szkolenia Wrocław

2. Klikając na fanpage`u „Statystyki” i „Promocje”, otworzymy listę prowadzonych kampanii. Najnowsza również powinna tam figurować:

Kampania reklamowa

 

Jak widzicie, reklama na Facebooku staje się coraz bardziej intuicyjna i można ją stworzyć bezpośrednio z poziomu fanpage`a – intuicyjnie – krok po kroku.

Jeżeli natomiast czekacie na przykłady, w kolejnym artykule napiszę, które cele sprawdzą się w konkretnych sytuacjach.

Milena Traczyńska

Zainteresował Cię artykuł Nowości na Facebooku 2017 – intuicyjne reklamowanie firmy? Możesz go udostępnić!

[social_share style=”square” align=”horizontal” heading_align=”inline” text=”” heading=”” facebook=”1″ twitter=”1″ google_plus=”1″ linkedin=”1″ pinterest=”0″ link=”” /]

 

Czytaj powiązany artykuł:
Nowości na Facebooku 2017

Nowości na Facebooku 2017 cz.1 -3 nowe formaty bezpłatnych postów

 

 

A jeżeli potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub szkolenia z obsługi Facebooka -> zachęcamy do kontaktu

szkolenia facebook wrocław

Szkolenie Facebook i Szkolenia Social Media