Reklama na Facebooku to nadal dla wielu osób temat szeroki i zaawansowany. Facebook spieszy jednak z pomocą, wprowadzając ułatwienia dla swoich użytkowników. Jedną z najnowszych opcji na jest możliwość intuicyjnego reklamowania firmy bezpośrednio z poziomu fanpage`a.
To dobra wiadomość wszystkich, którzy do tej pory unikali bardziej zaawansowanych narzędzi do zarządzania kampaniami reklamowymi, czyli Menedżera Reklam na Facebooku czy Power Editora.
Reklama na Facebooku z poziomu strony (fanpage’a)
Od niedawna pod miejscem, w którym wpisujemy treść (status), pojawiły się kolorowe kafelki z propozycjami postów. Wśród nich znalazła się opcja „Reklamuj swoją firmę”.
Jej kliknięcie rozwija listę pięciu operacji promocyjnych, jakie możemy wykonać bezpośrednio z poziomu fanpage`a:
Wybranie danego wariantu otwiera okno ustawień kampanii. Możemy ją dostosować pod względami takimi, jak:
- nagłówek
- tekst
- grafika
- grupa odbiorców (płeć, wiek, lokalizacje, zainteresowania)
- budżet i czas trwania
- waluta
Do tego po prawej stronie mamy podgląd postu, który chcemy wypromować:
WSKAZÓWKA: Zanim zaczniemy promować stronę, korzystając z opisanych możliwości, powinniśmy określić cel kampanii. Każdy rodzaj reklamy różni się bowiem pod względem tego, co chcemy przez nią osiągnąć.
UWAGA! Nie zdziwcie się, jeśli po stworzeniu w ten sposób reklamy nie zobaczycie jej na swoim fanpage`u. Nie będzie tam widoczna, ale oczywiście będzie docierać do ustalonej grupy odbiorców.
Reklama na Facebooku – nowe ustawienia
To, że reklama ruszyła, będzie widoczne w dwóch miejscach:
- Gdy klikniemy na kafelek „Reklamuj swoją firmę”, zobaczymy, że wybrana wcześniej opcja podświetla się na zielono („Aktywna”)
Może też wyświetlić się to w ten sposób:
2. Klikając na fanpage`u „Statystyki” i „Promocje”, otworzymy listę prowadzonych kampanii. Najnowsza również powinna tam figurować:
Jak widzicie, reklama na Facebooku staje się coraz bardziej intuicyjna i można ją stworzyć bezpośrednio z poziomu fanpage`a – intuicyjnie – krok po kroku.
Jeżeli natomiast czekacie na przykłady, w kolejnym artykule napiszę, które cele sprawdzą się w konkretnych sytuacjach.
Milena Traczyńska
Zainteresował Cię artykuł Nowości na Facebooku 2017 – intuicyjne reklamowanie firmy? Możesz go udostępnić!
[social_share style=”square” align=”horizontal” heading_align=”inline” text=”” heading=”” facebook=”1″ twitter=”1″ google_plus=”1″ linkedin=”1″ pinterest=”0″ link=”” /]
Nowości na Facebooku 2017 cz.1 -3 nowe formaty bezpłatnych postów
A jeżeli potrzebujesz indywidualnego wsparcia lub szkolenia z obsługi Facebooka -> zachęcamy do kontaktu