W zależności od tego, czy chcemy wypromować artystę, przedsiębiorstwo, osobę publiczną lub miasto, należy używać innych narzędzi społecznościowych. A wybór jest naprawdę spory. Z tych najbardziej znanych wymienię choćby: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Google+ czy LinkedIn i GoldenLine. Zatem jakie media społecznościowe wybrać dla swojej działalności ?
Aktualnie bardzo popularnym jest portal Facebook i niemalże wszyscy teraz „tam są”. Niejednokrotnie jednak obecność ta nie przynosi oczekiwanych efektów: ani wizerunkowych, ani sprzedażowych. Dzieje się tak, ponieważ nie każdy potrafi skutecznie używać tego potężnego narzędzia. Kreowanie wizerunku publicznego nie jest jednoznaczne z posiadaniem prywatnego konta i zamieszczaniem na nim popularnych „selfie” czy linków do YouTube.
Dodatkowo w zależności od prowadzonej działalności lub charakteru wydarzenia które chcemy wypromować, warto dokonać wyboru. Z wielu dostępnych mediów społecznościowych zdecydować się na takie, które będzie dla nas najbardziej odpowiednie. Czasowo nie będziemy w stanie prowadzić kont na wszystkich dostępnych portalach, nawet używając specjalnych narzędzi do jednoczesnej publikacji w wielu miejscach. Nie ma to też większego sensu.
[social_share style=”bar” align=”horizontal” heading_align=”inline” facebook=”1″ twitter=”1″ google_plus=”1″ linkedin=”1″ pinterest=”1″ /]
Jakie media społecznościowe wybrać dla swojej działalności ?
Dla jednych najlepszym będzie wielozadaniowy Facebook, dla innych „szybki” Twitter (patrz – minister Radosław Sikorski).
Spośród wielu dostępnych platform społecznościowych warto wybrać jedną lub dwie, które najlepiej pasują do kreowania twojego wizerunku.
Kilka przykładów. Branża designerska, czyli przede wszystkim zdjęcia wykonanych projektów, mebli, wnętrz czy kwiatów. Te wspaniale sprawdzą się na Instagramie, Pinterest czy Facebooku – w mediach społecznościowych, gdzie królują obrazy. Twitter czy LinkedIn nie spełnią już tej funkcji. I odwrotnie – politycy i ludzie biznesu lepiej przekażą swoje idee tam, gdzie to słowo jest ważniejsze. Dla nich właśnie polecam biznesowy LinkedIn, krótkie zdania na Twitterze oraz blogi na stronach internetowych.
To samo tyczy się częstotliwości działań – podczas wydarzeń cyklicznych, jak festiwale lub wystawy, promocja będzie przybierała bardziej intensywny wymiar. W wypadku firm czy samorządów, należy nastawić się na działanie długofalowe, opracować strategię promocji i sukcesywnie ją wdrażać.
Kinga Rękawiczna
[social_share style=”bar” align=”horizontal” heading_align=”inline” facebook=”1″ twitter=”1″ google_plus=”1″ linkedin=”1″ pinterest=”1″ /]
Zachęcamy do kontaktu. Pomogę w decyzji, jak poprowadzić promocję swojej firmy lub wydarzenia, aby była najbardziej skuteczna i dotarła do interesującej was grupy.
Dla zainteresowanych tematem – wpis: Jakie media społecznościowe wybrać dla swojej działalności – został także opublikowany w rozszerzonej formie na stronie DZIENNIK WAŁBRZYCH w ramach cyklu #socialmediamarketing START!
Jakie media społecznościowe wybrać dla swojej działalności ? Co robić, aby dobrze się w nich zaprezentować? Zapraszamy na szkolenia social-media, doradztwo w kreowaniu wizerunku, rzecznictwo prasowe. KONTAKT
Więcej porad społecznościowych oraz wizerunkowych znajdziecie w sekcji: BLOG SOCIAL MEDIA