I znów pojawia się nieplanowany wpis o zabarwieniu feministycznym… Kilka dni temu zmieniło się logo giganta społecznościowego – portalu Facebook. Po raz pierwszy od 10 lat, czyli od swojego powstania w 2005 roku, Facebook wprowadził nowe logo. Co ciekawe, w mediach nie pojawiła się na ten temat oficjalna informacja. Dopiero w internecie zaczęły krążyć GIFy i zdjęcia logo po niewielkich modyfikacjach.
Facebook nowe logo
Ciekawszą natomiast jest zmiana ikonek postaci męskiej i żeńskiej oraz wysunięcie na pierwszy plan ikonki postaci kobiety.
A wszystko zaczęło się od zmiany żeńskiej ikonki, która okazała się mieć niesymetryczne ramiona. Powodem było notoryczne “pozostawanie w cieniu” mężczyzny…
Sprawczynią całego “feministycznego zamieszania” jest design manager Facebooka, Caitlin Winner. Zmieniła nie tylko sylwetkę ikony kobiety, ale także jej fryzurę na bardziej nowoczesną.
– Po naprawieniu jej ramienia kusiło mnie także, aby zmienić fryzurę w stylu “kasku Darth Vadera” na coś bardziej kobiecego – wyjaśniła Caitlin na swoim blogu medium.com
Po wielu próbach i przymiarkach, zdecydowała się na nowoczesnego “boba”.
Następnie skoncentrowała się na kobiecej sylwetce. – Jako kobiecie, która ukończyła żeński college, trudno mi było nie zauważać symbolicznego wyrazu dawnych ikonek męskich i damskich. – tłumaczy Caitlin Winner. – Wcześniej kobieta pozostawała dosłownie w cieniu mężczyzny. To rzecz pozornie niewielka, ale w wymiarze symbolicznym znacząca – dodaje Winner. Teraz za sprawą design managerki kobiety wyszły z cienia męskiej ikony i stanęły na pierwszym planie. Także w ikonach grup.
Facebook nowe logo już wprowadził, ikony pojawią się lada dzień. Obie postacie będą tej samej wielkości, ale tym razem to kobiece ramię zasłoni męskie. W grupach także zmieni się rola kobiet. Wcześniej stały za mężczyznami. Teraz staną na czele dwóch mężczyzn.
Aż chce się zacytować. I to nawet podwójnie. “Do czego służyli mężczyźni?” “Wyginęli? Przecież to nie były mamuty!”
Kinga Rękawiczna
Wszystkie grafiki zawarte w tekście oraz Facebook nowe logo pochodzą z bloga Caitlin Winner medium.com
Interesują Cię nowości takie jak ta pod hasłem ” Facebook nowe logo ” i innych newsy z dziedziny mediów społecznościowych? Potrzebujesz dokładnie dowiedzieć się, jak „obsługiwać” social media dla kreowania własnego wizerunku, osoby publicznej lub promocji firmy czy instytucji – zachęcam do kontaktu. Media & Kreacja to także kompleksowa opieka wizerunkowa biznesu oraz szkolenia z zakresu social – media i public relations. Zajmujemy się również tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych.