Pierwsze wrażenie wywiera się tylko raz. Warto więc zadbać, aby było ono pozytywne.

Co wpływa na atrakcyjność profilu miasta lub prezydenta? Dowiesz się z artykułu eksperckiego Kingi Rękawicznej Profesjonalne konto na Twitterze w 5 krokach dla magazynu dla magazynu Marketing w urzędzie.

 

Marketing w urzędzieprofesjonalne konto na Twitterze

Profesjonalne konto na Twitterze w 5 krokach

  1. Charakterystyczne zdjęcie profilowe (tzw. awatar) oraz zdjęcie w tle
    Są doskonałą szansą na pokazanie, kim jesteśmy, czym się zajmujemy i / lub co chcemy przekazać. Przyjęło się, że zamiast firmowego lub miejskiego zdjęcia profilowego wstawia się zazwyczaj logo lub herb.
  2. Opis
    To nic innego, jak zwięzła informacja o użytkowniku. W opisie piszemy, kim jesteśmy, czym się zajmujemy, a także podajemy adres strony internetowej instytucji i najważniejsze informacje związane z jej działalnością.Doskonałym pomysłem jest wstawienie do opisu hashtaga promowanego przez instytucję. To prosta informacja dla użytkowników serwisu, że gdy będą chcieli napisać coś o danym miejscu/firmie/mieście, powinni użyć wskazanego hashtaga, by włączyć się w strumień informacji. Przykładowo po kliknięciu hashtaga #wGdyni trafimy na wszystko, co zostało napisane i opatrzone tym hasłem. Gdynia Twitter
  3. Obserwowanie
    Na Twitterze nie musimy ograniczać się jedynie do roli obserwowanych – możemy również sami obserwować. Warto zwrócić na to szczególną uwagę w przypadku kont publicznych, obserwując jedynie inne oficjalne konta lub konta liderów opinii, które pomogą nam budować pozytywny wizerunek urzędu. Nie warto natomiast obserwować fałszywych ani ośmieszających kont. Media chętnie wychwytują i upubliczniają takie błędy.Gdynia Twitter opis
  4. Listy użytkowników
    Mogą być prywatne, ale mogą też być publiczne. Ta funkcja to nic innego, jak pogrupowanie tematyczne obserwowanych przez nas kont. Dzięki niej również nasi odbiorcy będą mogli skorzystać ze zgromadzonej przez nas wiedzy lub obejrzeć konta polecane na Twitterze. Warszawa Twitter listy

Przeczytaj także: Tweetowanie z klasą. Dobre praktyki w komunikacji na mikroblogach

  1. Przypięty tweet
    Z reguły tylko nowi obserwatorzy wchodzą na nasze konto przez oficjalną stronę główną. To właśnie na niej powinniśmy więc pokazać wszystko to, czym chcemy się pochwalić. Może to być nasz ulubiony wpis, najnowsza płyta, nowy produkt czy najważniejsze osiągnięcie. Coś, z czego jesteśmy dumni. Po prostu.Nowy użytkownik może nie wiedzieć co jest dla nas ważne, trzeba to więc wyraźnie wskazać. W tym celu wykorzystajmy funkcję „przypięcia” tweetu na samej górze tzw. tablicy (z ang. „wallu”). Niezależnie od daty opublikowania wybranej informacji, będzie ona cały czas widoczna jako pierwsza na tablicy strony głównej.

przypięty tweet


Marketing w urzedzie

więcej o magazynie oraz możliwość prenumeraty na: www.marketingwurzedzie.pl

 

 

Zapraszamy na szkolenia z zakresu promocji urzędu i samorządu w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram

 

Chcesz wiedzieć więcej o promocji samorządów w internecie? Przeczytaj nasze inne artykuły eksperckie:

szkolenia twitter dla samorządówMarketing w urzędzie – Tweetowanie z klasą. Dobre praktyki w komunikacji na mikroblogach

 

promocja turystyki w aplikacjach mobilnych

Promocja turystyki w aplikacjach mobilnych

 

 

Jak używać hashtagów?

Jak używać hashtagów?