Czy wiecie, że od niedawna można dotrzeć przez Facebooka do osób, które przebywają dwie ulice od naszej firmy? Lub zachęcić turystów do odwiedzenia restauracji w porze lunchu?
Teraz dotarcie do potencjalnych klientów jest o wiele łatwiejsze. Środkiem do osiągnięcia tego celu jest wybór odpowiedniego formatu reklamowego na Facebooku.
Podpowiemy, które z nich sprawdzą się najlepiej w poszczególnych sytuacjach.
Najpierw określ, co chcesz osiągnąć:
- zwiększyć liczbę wejść i polubień na fanpage
- zwiększyć liczbę odwiedzin na witrynie internetowej
- zachęcić fanów do kontaktu z firmą
- dotrzeć do osób znajdujących się w pobliżu firmy
Zdobądź więcej fanów na Facebooku
Reklamując firmę z poziomu strony, można skorzystać z opcji „Promuj stronę”.
Jeśli jeszcze nie znasz sposobu na reklamowanie firmy z poziomu strony, możesz dowiedzieć się tego z artykułu:
Opcja „Promuj stronę” służy do stworzenia postu zachęcającego do polubienia naszego fanpage`a (inaczej – strony na Faceboku). Tutaj reakcją na reklamę będzie kliknięcie przycisku „Polub stronę”.
Wskazówka: Można zauważyć, że przy innych formatach również pojawia się przycisk „Polub stronę”. Zachęcenie do „lajkowania” jest wtedy jednak celem dodatkowym, gdyż ogólny wygląd reklamy dostosowywany jest do innego celu.
Format „Promuj stronę” warto wybierać zwłaszcza, kiedy fanpage jest nowy. Żadna firma nie staje się popularna od razu, a w ten sposób łatwiej zaznaczyć swoją obecność na Facebooku i zachęcić internautów do kliknięcia „Lubię to!”.
Zwiększ liczbę odwiedzin na witrynie internetowej
Do promowania strony internetowej służy inny format: „Promuj witrynę”.
Ten typ reklamy można wybrać na przykład wtedy, gdy firma prowadzi sklep internetowy lub usługi online. Facebook daje możliwość ustawienia wezwania do konkretnego działania, np. „Kup teraz” lub „Więcej informacji” o danym produkcie:
Zachęć do kontaktu (nowoczesna obsługa klienta)
Możemy zachęcić klientów do kontaktu z naszą firmą na na dwa sposoby:
- do dzwonienia
- do pisania na Messengerze
Pierwszy z nich ułatwia sprawę osobom, które chcą się z nami skontaktować telefonicznie. Dzięki temu jednemu przyciskowi nie trzeba szukać numeru telefonu w Internecie – można zadzwonić bezpośrednio z Facebooka.
Zachęcenie do kontaktu przez Messenger pokazuje otwartość na nowoczesne kanały komunikacji. Dzięki temu obsługa klienta może odbywać się nawet przez całą dobę.
Dla użytkowników internetu wiadomość napisana przez Facebook (i inne serwisy społecznościowe) staje się coraz bardziej oczywistą formą kontaktu. Od razu otrzymują potwierdzenie, że wiadomość została odczytana i mogą oczekiwać odpowiedzi. Czat internetowy to najszybsza i aktualnie najwygodniejsza droga kontaktu ze sprzedawcą.
Dotrzyj do osób w okolicy
Korzystając z opcji: „Promuj swoją firmę lokalnie”, możemy pomóc klientom dotrzeć do siedziby firmy. Po kliknięciu na przycisk „Jak dojechać” użytkownik zostaje przekierowany do mapy / nawigacji.
Doskonałym przykładem zastosowania tego formatu jest promocja usług gastronomicznych. Zaplanowanie reklamy w porze lunchu, aby dotrzeć do osób, które aktualnie przebywają w pobliżu…? Brzmi wspaniale, nieprawdaż?
Jak widać, nowe możliwości reklamowe są na tyle szerokie, że każda firma znajdzie coś dla siebie. Należy tylko pamiętać, aby na początku zawsze określić cel naszego działania promocyjnego. Dzięki temu zamierzony rezultat osiągniemy najniższym możliwym kosztem.
Milena Traczyńska
Zainteresował Cię artykuł Jak dotrzeć do klientów dzięki reklamie na Facebooku – wybór formatu reklamowego? Możesz go udostępnić!
[social_share style=”square” align=”horizontal” heading_align=”inline” text=”” heading=”” facebook=”1″ twitter=”1″ google_plus=”1″ linkedin=”1″ pinterest=”0″ link=”” /]
Chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie na Facebooku?
Nowości na Facebooku 2017 – 3 nowe formaty bezpłatnych postów
Nowości na Facebooku 2017 – intuicyjne reklamowanie firmy
Jak dotrzeć do klientów dzięki reklamie na Facebooku ?
Nic prostszego! Wystarczy zasubskrybować aktualności ze strony Media & Kreacja –> NEWSLETTER i otrzymywać niusy z zakresu promocji firmy oraz reklamy w mediach społecznościowych.
Zapraszamy również na SZKOLENIE:
Jak dotrzeć do klientów dzięki reklamie na Facebooku
Sprawdź nasze pozostałe: SZKOLENIA SOCIAL MEDIA